Städregler och inventering

Lokalen ägs och vårdas av oss alla gemensamt.

För allas trivsel, så städar vi noggrant efter oss!

  • Den som hyr lokalen är helt ansvarig för lokalen, d v s för gästerna, inventarier, husgeråd och städning.
  • Lokalen skall lämnas i gott skick och noga städad.
  • Porslinet diskat.
  • Ordnat i skåpen.
  • Sopor bortförda, flaskor, burkar, matrester och dylikt får ej lämnas i lokalen.
  • Golv dammsugs och våttorkas.
  • Spis och ugn väl rengjorda.
  • Kyl och frys lämnas tömd och rengjord.
  • Toaletten väl rengjord och papperskorgen tömd.
  • Brandsläckare visar på ”status” grönt på tryckmätaren.
  • Elradiatorer skall vara avstängda.

Om något fattas eller gått sönder så får det ersättas av hyrande person. Kantstötta glas, tallrikar, muggar m m räknas också som trasiga och hyresgästen blir ersättningsskyldig.

Avgift och ersättning för skador godkänns skriftligen av den som hyrt. Detta utgör underlag för betalning via swish till föreningen.